VMZ Gebrevetteerde roevensysteem


 

De techniek VMZ Gebrevetteerde roevensysteem bestaat al heel lang en is de voorloper van de VMZ Staande naad. Het systeem heeft een specifiek traditioneel uitzicht door de roeflatten (vijfhoekige vorm).

De techniek kan voor renovatie en nieuwbouw gebruikt worden, en is ideaal voor de bekleding van grote dakvlakken.

Het VMZ Gebrevetteerd roevensysteem staat u toe om het dak te renoveren met een “nieuwe” opbouw. Het VMZ Gebrevetteerd roevensysteem is m.a.w. beschikbaar in ZINC PLUS. Hierdoor kan u maximaal isoleren, met als resultaat een minimale dikte van de dakopbouw.

Wij maken graag details op maat van uw project.

Oppervlakteaspecten: Natuurlijk VMZINC/ QUARTZ-ZINC / ANTHRA-ZINC



Technicité
  • U kan deze techniek gebruiken voor een dak met lage hellingsgraad.

  • De afwerking van het dak vraagt het nodige vakmanschap en ervaring in het verwerken van zink.

Discrete
  • Techniek met een traditionele esthetiek. Dit is een grote troef bij de renovatie van geklasseerde gebouwen.

  • Bovendien kan u het traditioneel uitzicht combineren met een moderne dakopbouw.

  • Een maximale lengte van samengevoegde bladen van 6.75m. De nuttige breedte is 84 mm voor een roeflathoogte van 60 cm en 88 cm voor een roeflathoogte van 40 cm

    .
  • Samenvoeging van de bladen door soldering, dubbele aanhaking of aanhaking volgens de helling

  • Vanaf een helling van 3% (1.4°) tot 100% (45°).

  • Binnenklimaatklasse 1, 2 en 3.

  • Zowel voor verbouwingen als nieuwbouw.


Draagvlak

  • Bebordingsplanken uit dennenhout (rode of witte Noorse grenen), zuiver en droog, breedte 100 tot 150 mm, dikte 18 of 24 mm naargelang de tussenafstand van de kepers.

  • Eventuele houtbeschermingsproducten (schimmelwerende, insectbestrijdende,…) moeten droog en volledig neutraal zijn tegenover VMZINC®.

  • Tussen de bebordingsplanken wordt een opening van 3 tot 5 mm gelaten. Ze worden loodrecht op de baanrichting van het dak geplaatst en stevig vastgemaakt op de draagstructuur.

  • Het niveauverschil tussen de bebordingsplanken mag 1 millimeter niet overschrijden. De pijl, bekomen bij het verplaatsen in alle richtingen van een rei van 600 mm lang, mag de 2 mm niet overschrijden.

  • De spijkers worden in het hout verzonken om alle contact met het VMZINC® te vermijden.


Plaatsing


Bijzonderheden van deze techniek op een verluchte opbouw

  • Het VMZINC® wordt rechtstreeks op de bebording geplaatst.

  • Er is een continu doorlopende verluchte ruimte van minimum 40 mm onder de bebording voorzien over het geheel van de dakvlakken.

  • Doorlopende verluchtingsopeningen worden aan voet en nok voorzien.

  • Een doorlopend onderdak aan de koude zijde van de isolatie en een dampscherm, conform binnenklimaatklasse, correct geplaatst aan de warme zijde van de isolatie, zijn noodzakelijk voor een duurzame werking van het dakcomplex.